Com un arqueòleg acaba convertint-se en un expert i un gurú del món digital i d’Internet?
Perquè el que resulta difícil és treballar com a arqueòleg, i m’he hagut de buscar altres camins. Feia broma [somriu]. Un arqueòleg estudia l’evolució de l’activitat humana, i aquesta està marcada per la tecnologia. Tots els grans canvis d’era al llarg de la història estan condicionats per la tecnologia, i jo, a la meva manera, m’ho miro amb ulls d’arqueòleg i no d’informàtic o d’economista.
Quina revolució ha estat més rellevant per a la humanitat: la industrial o la digital i tecnològica?
La que és més rellevant és la que et toca viure. Som fills de la revolució industrial i pares de la societat digital. Formem part d’una generació centenària que veiem el final del model marcat per la revolució industrial i l’inici del model digital. El problema que té la nostra generació és que veu com deixa de funcionar l’antic i com encara no funciona allò nou.
Què comporta?
Patiment, perquè avui encara hi ha gent que abraça el model antic marcat per la revolució industrial i hi ha gent que abraça sense embuts el model nou de l’era digital. I patim perquè ben bé res funciona.
La tecnologia digital ha modificat la nostra relació amb la informació?
Sí, perquè la informació s’ha massificat. Abans hi havia un cert volum d’informació i el generaven un cert nombre d’actors. Actualment, s’ha massificat el nombre d’actors que generen i reben informació. Per tant, reconsiderar la nostra relació amb la informació és reconsiderar la nostra relació amb el poder. I això és molt bèstia. Per això parlem de canvi social, i no només de canvi de model de negoci o productiu. Modificar la nostra relació amb la informació significa redissenyar el model social que ens manté junts. Ja veurem si en serem capaços….
(Clip 300 palabras)
Lee la noticia completa original en ESPAI MEDIA
BARCELONADOT no se hace responsable de la información
que contiene este mensaje y no asume responsabilidad alguna
frente a terceros sobre su íntegro contenido, quedando igualmente
exonerada de la responsabilidad de la entidad autora del mismo.
Esto también te puede interesar
Hoy en la Torre Telefónica de Barcelona Tendrá Lugar una Mesa Redonda sobre el Futuro Digital de Cat...28th Sep 2023
España se mantiene a la cabeza de las principales economías de la Unión Europea en digitalización y ...28th Sep 2023
Meta Quest 3: así son las nuevas gafas inmersivas que llevan la realidad mixta al consumidor general...28th Sep 2023
Tecnología, cultura y ética: los ejes para integrar la IA generativa en la empresa28th Sep 2023
Las diez innovaciones de Google en inteligencia artificial que marcan la pauta28th Sep 2023
Generación Z: una adolescencia marcada por micronichos y referentes pixelados28th Sep 2023