El conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent i Ramió, acompanyat pel secretari d’Empresa i Competitivitat i conseller delegat d’ACCIÓ, Albert Castellanos i Maduell, va participar aquest dimarts dia 15 a la fira més important d’Europa de l’àmbit dels semiconductors. Es tracta de la Semicon Europe 2022, l’esdeveniment més rellevant en l’àmbit de la fabricació d’electrònica en tota la cadena de valor de la indústria, que té lloc aquesta setmana a Munic (Alemanya).
L’objectiu de la delegació institucional catalana és posicionar Catalunya com un dels territoris amb més actius per liderar el sector dels semiconductors al sud d’Europa i conèixer les novetats tecnològiques en aquest camp. En aquest sentit, el conseller mantindrà diverses reunions amb empreses estrangeres que participen a l’esdeveniment i que compten amb projectes d’expansió a Europa.
El titular d’Empresa i Treball ha assegurat que “des del Govern treballem i treballarem incansablement per atreure a Catalunya projectes d’inversió estrangera vinculats als semiconductors, un àmbit altament estratègic per al desenvolupament de la indústria catalana i europea”. “Captar aquest tipus de projectes, que compten amb molta competència internacional, és determinant per avançar cap a la sobirania tecnològica, accelerar l’R+D i apuntalar la indústria com a garant de progrés social i econòmic conjunt de tota la societat”, ha subratllat Torrent.
El conseller també ha destacat el projecte d’inversió de la multinacional nord-americana Cisco anunciat la setmana passada: “que una companyia com Cisco triï Barcelona per ubicar-hi el seu primer centre de disseny de semiconductors a la Unió Europea demostra que estem preparats i que tenim els actius per liderar aquest sector al sud d’Europa”. Torrent ha posat en valor altres inversions fetes públiques recentment com la de l’empresa nord-americana de semiconductors Monolithic Power Systems, que crearà 150 nous llocs de treball qualificats amb l’ampliació de la seva presència a Catalunya, o el projecte de la també nord-americana Intel, que obrirà un laboratori de microxips al Barcelona Supercomputing Center (BSC-CNS).
Precisament, amb l’objectiu de posicionar Catalunya en l’àmbit dels semiconductors, el conseller d’Empresa i Treball va desplaçar-se la setmana passada al Japó per reunir-se amb empreses de les regions de Tòquio i Yokohama i conèixer projectes tecnològics punters en aquest àmbit. També va mantenir una trobada amb els responsables del National Institute of Advanced Industrial Science and Technology (AIST), el centre d’investigació més important del Japó i la infraestructura responsable de l’execució del projecte nacional de desenvolupament de tecnologia avançada de fabricació de semiconductors posat en marxa pel govern nipó l’any passat.
Esto también te puede interesar
Multa millonaria a Intel por prácticas anticompetitivas en el mercado de chips24th Sep 2023
NewSpace, el sector que puede revolucionar la industria de Cataluña23rd Sep 2023
El Govern destina este año 6 millones de euros a proyectos de cambio estratégico en las empresas22nd Sep 2023
Terrassa se postula como ciudad catalana de la Innovación Tecnológica para las empresas22nd Sep 2023
Clones de 'influencers' chinos creados por IA emiten en directo 24 horas los 7 días de la semana22nd Sep 2023
El 3Digital Manufacturing Lab impulsará la impresión en tres dimensiones desde Girona22nd Sep 2023